Tuesday, June 17, 2014

Aku & Kasut

Image from Google


Sewaktu mula melangkahkan kaki ke alam persekolahan dulu, ayahlah yang memakaikan kasut dan mengikat tali kasut. Seterusnya menghantarkan aku ke sekolah sebelum masuk waktu bekerja.

Dia tetap berbuat begitu walaupun aku sudah boleh mengikat tali kasut sendiri. Aku pulak jenis yang tak suka menyusahkan orang especially ibu dan ayah. Kasut dan baju sekolah aku basuh sendiri walaupun baru Standard One.

Aku kira itulah cara dia menunjukkan kasih-sayang dan tanggungjawab terhadap anak. Buat sehabis baik untuk anak-anaknya walaupun dia amat tegas dan garang.

Bila aku sudah berkahwin dan mempunyai anak. Baru aku faham perasaan kasih-sayang seorang ayah. Tiada seorang pun ayah di dunia ini yang tidak mahukan yang terbaik untuk anaknya.

Semua nak yang terbaik. Aku juga mahukan yang terbaik untuk Alia kelak. Korang pun sama la kan?

NMA: Terima kasih ayah, jasamu dan ibu tak mungkin daku lupakan sampai bila-bila. Selamat Hari Bapa :)