Sunday, April 6, 2014

Jadi Tak Jadi


Image from Google

Aku bersarapan di salah sebuah warung kegemaran pagi tadi. Selesai 'membalun' sebungkus nasi lemak, aku menghirup teh panas.

Aha, memang nikmat bila air teh berkenaan mengalir ke dalam kerongkong menuju ke tali perut. Lega dan mengasyikkan.
Hirupan aku teruskan sambil mata memakukan aksi seorang hamba Allah ini. Dia mengambil satu bungkus nasi dan membukanya.

Mula-mula, matanya cuba melihat kandungan di dalamnya. Mungkin agaknya dia tidak nampak dan terus menyentuh kandungan tersebut dengan tangan.

Wajahnya kelihatan hampa. Lain yang dihajati, lain pula yang diperolehi. Dia membungkus semula bungkusan nasi itu dan meletakkannya semula di dalam bekas yang tersedia tanpa sedikit pun rasa bersalah.

Kemudian, dia mengambil bungkusan lain dan membukanya. Kali ini riak wajahnya ceria. Kena dengan selera agaknya. Namun dia lupa dan tidak perasan aku sedang memerhatikannya.

Aku terpandang cermin tempat letak rokok. Dari situ aku lihat biasan wajah yang semakin suram. Aku terkilan.

NMA: Aku ANTI orang yang PENTINGKAN DIRI SENDIRI...


Follow my blog with Bloglovin

4 comments:

  1. aku suka pilih juga lauk.. mna part yg aku suka adalah belah sayap.
    huhu..

    ReplyDelete
    Replies
    1. kau boleh bikin union dgn mamat dlm story nie PB... heheh... :)

      Delete
  2. Assalammualaikum...

    kalau mselim3 tak kisah part mana makan aje asal jgn kepak...hehehe.

    mselim3

    ReplyDelete
    Replies
    1. nak pilih boleh tp jgn sentuh lauk tu... hehehe...

      Delete