Thursday, May 29, 2014

Usaha Itu Escalator Kejayaan

Image from Google

Bila kali pertama memancing ikan, belum tentu kita mendapat ikan dalam kuantiti yang banyak. Malah mungkin tak dapat ikan langsung.

Nama pun kali pertama, sudah tentu tidak berjaya dan mengalami kesukaran. Kemudian kita cuba lagi dan lagi. Menggunakan umpan, mata kail, dan peralatan yang sesuai. Digabungkan pula dengan teknik-teknik yang berkesan. Sudah tentu bukan anak ikan saja yang dapat ditangkap, abah ikan, emak ikan, atuk ikan, nenek moyang ikan etc.

Begitulah dengan usaha. Makin kita berusaha dengan bersungguh-sungguh, kejayaan pasti akan menjadi milik kita. Ianya mengambil masa. Bukan hari ini kita start berniaga, terus dapat untung berjuta. Tak munasarawak langsung. Bila ada peluang, kita gunakan peluang berkenaan sebaik mungkin. Jangan bila sudah terhantuk, baru nak terngadah.

NMA: Usaha tangga kejayaan... tapi aku cemburu dengan panda 2 ekor tu walaupun binatang tapi dapat layanan 1st class... huhuhu... :(

7 comments:

  1. Mula2 tangga, pastu escalator, then lif pula...

    ReplyDelete
  2. Klau dh guna escalator itu kejayaan yg x perlu bersusah payah ye dok duduk diam je dh sampai ke atas klau dgn tangga berpeluh jgk lah heeee

    ReplyDelete
  3. hehe selalu dengar tangga kejayaan, la ni dah maju pakai escalator xD
    Panda dpt layanan first class? xD

    ReplyDelete
    Replies
    1. dunia makin maju... tk pyh guna tangga... :)

      Delete
  4. Kalo gitu mari kita bersama naik escalator kejayaan..
    Kunjungan balik ke Box Makanan

    ReplyDelete