Thursday, April 25, 2013

'Baby Bear' Cirit-Birit

Image from Google

Oh lama tak update blog. My 'baby bear' lepas demam ari tu kena cirit-birit pulak. Infeksi dari pemberian antibiotik. Aku terlupa 'baby' tak seharusnya 'diberi' antibiotik.

Kalut punya pasal, aku dan 'mama bear' bawak 'baby bear' pergi klinik swasta di PM. Hari minggu bersamaan waktu malam. Kalau klinik kesihatan bukak 24 jam bukan ke best. Baru kena tepat pada slogan 'Rakyat didahulukan, Pencapaian Diutamakan.

Demamnya dah ok, layan cirit-birit pulak. Kesian 'baby bear' sampai menangis tak ingat. Buang air besar sampai lembam-lembam, merah dan pedih. So, aku pun bawak dia ke regular poliklinik yang aku selalu pegi di KL. Doktor bagitau ada masalah pasal antibiotik.

Kata doktor, tak semua 'baby' rasi dengan antibiotik. Ada yang ok dan ada yang tak. Aku tak sure antibiotik jenis apa yang doktor kat PM bagi sebab 'mama bear' dah buang. Kalau lewat, mungkin kena tahan kat wad atau boleh membawa maut. Itu semua kuasa Allah. Ubat takkan beri kesan apa-apa melainkan dengan izin-Nya juga. Terkedu juga aku dengar doktor cakap macam tu. 
Sebak rasanya because she's only 5 months old and i love her so much. I am proud of my 'baby bear'. She's bring the happiness for me and 'mama bear'.

NMA: Alhamdulillah, now my 'baby bear' fully recovered 100%.