Friday, June 6, 2014

Blog Sarkis

Image from Google

Orangnya kelihatan berketrampilan dan tampak bijak. Mempunyai skill komunikasi yang baik. Namun cara kritikannya tidak berapa tepat.

Baru-baru ini semasa brainstorm, dia hadir. Macam-macam dia komen tentang portal company & team. Itu tak kena, ini tak kena. Aku kira komentarnya terlalu direct atau bias. Tiada keikhlasan dan nak tunjuk yang dia alert atau tahu everything.

Aku pantang bila orang kritik tak tahu hujung pangkal. Apatah lagi dia komen sesuatu perkara di luar bidangnya. Dia lulusan bidang lain tetapi entah macam mana terlibat dalam dunia it aku pun tak tahu. Kalau Bill Gates jumpa sure kena lempang dah mamat tu.

Baru buat job it sedikit dah mengaku pakar ke? This is totally bullshit maa. Jika kita mengaku sebagai seorang profesional, kita bukan sekadar boleh menegur orang tetapi boleh juga menerima teguran.

Aku & team boleh menerima teguran tetapi biarlah munasabah dan kena pada tempatnya. Aku tanya dia sikit pun dah terdiam. Kalau tanya banyak tak tahu la pulak boleh jawab ke tak. By the way, ilmu nie kita kena belajar secara total sampai mahir. Bukan ambil sikit-sikit pastu claim kita pakar.

NMA: Bila aku jenguk blognya, aku tertanya-tanya, ini blog ataupun sarkis? Terlalu crowded gila. Katanya webmaster. Apa kejadah buat blog atau website tak ikut standard. Ini orang panggil pakar syok sendiri ma. Geram sungguh aku.