Tuesday, May 6, 2014

Lawa


Image from Google
Aku dan isteri sedang menonton drama Melayu. Aku sudah lupa apa tajuk drama berkenaan. Hero rasanya pelakon baru dan aku tak tahu siapa namanya. Heroinnya Jue Aziz dan dia bekas kekasih aku dulu (di dalam mimpi).

Drama yang kami tonton itu mengisahkan pasangan suami isteri yang dijodohkan atas pilihan keluarga. Si suami nampak baik dan beriman. Hakikatnya seorang kaki clubbing dan jahil pasal agama.

Si isteri pulak seorang ustazah dan tidak tahu perihal sebenar suaminya. Bila nak solat berjemaah, si suami selalu bagi alasan.

Aku: Eh, lawa jugak Jue Aziz nie yea.

Dia: Emmm. (Mengangguk).

Aku: Tapi dia tidak selawa awak.

Dia: Yelah tu. (Tergelak).


NMA: Sukalah tu kena puji. Tapi pujian aku ikhlas. Jue Aziz, mintak maaf sebab terpaksa menolak cintamu di dalam mimpi dulu. Heheheh.