Monday, February 25, 2013

Rasional & Profesional - Episod 3

 Images from Google

Janji Bukan Untuk Dicapati Tetapi Ditepati

Semalam, aku dah berjanji dengan akak kat warung sebelah untuk bawak duit syiling berjumlah RM 10.00 sebagai pertukaran.

Pagi tadi aku singgah kat warungnya di samping untuk bersarapan.

"Sengih-sengih jugak, duit syiling akak pesan mana?". Akak tu tanya.

"Nie ha". Aku tunjuk plastik kecil berisi syiling.


Dia senyum.

"Janji di...". Aku cuba nak membuat kesimpulan tapi ayat yang keluar seakan lambat.

"Janji ditepati". Kata akak tu.

"Bukanlah. JANJI DICAPATI". Kata aku dengan selamba.

Akak, suami beliau dan para pelanggannya tertawa dengan penuh sopan.

NMA: Berbeza dalam dunia politik, kalau dah berjanji tu, tunaikan sajalah. Kenapa nak bertangguh-tangguh? Bila dah tepati janji nak ungkit-ungkit pulak. Aku tak berpihak kepada mana-mana parti tetapi sokong apa sahaja yang terbaik untuk kesejahteraan rakyat.

2 comments:

  1. oh janji janji janji...

    p/s : byknya blog ko.mana satu yg up to date ni..konfius aku

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ini blog aku yg sebenar... yg lain2 tu hiasan aje... btw thanks 4 ur komen... :)

      Delete